Az enduro motorok gyártásában és értékesítésében piacvezető KTM egy teljesen új terepmotor típust és kategóriát igyekszik bevezetni a most megjelenő Freeride 350-essel. A gének a gyár szerint ugyan azok, mint az EXC sorozatú „rendes” enduroknál, - amit pontosan nem tudunk értelmezni, de az látható, hogy ez a gép teljesen más. A gyártó célja az volt, hogy egy olyan motor készüljön ami ugyan azokat a feladatokat el tudja látni, mint az eddigi terepmotorok – csak a pilóta részéről sokkal kissebb erőfeszítést követeljen. Magyarul könnyű leegyen vele motorozni. Tehát a könnyű Freeride egy olyan gép, amivel elméletileg bárki szívesen fog motorozni, és élvezi is amit csinál – ugyanakkor kemény enduro versenyekre nem ezt ajánlanánk.
A 99 kilogrammos Freeride blokkja 350-es, 22 lóerős egyhengeres, ami nem csak távol a világtól, hanem az alacsony zajkibocsátásával. A kétféle anyagból készülő váz könnyű a WP rugóstagok pedig elméletileg durva bánásmód mellett is le tudják kezelni az akadályokat.
A KTM tehát újra értelmezte a terepmotorozást ezzel a modell. Véleményünk szerint nagyon ideje, hogy egy olyan motor is megjelenjen a piacon ami nem ijeszti el, és nem töri össze az abszolút hobbistákat, hanem számukra is élvezetessé, és kívánatossá teszi a terepezést.
« Összes hír