Ezért a poklot is vállalnánk

A BMW S1000RR-t évek múlva a sportmotorok korszakhatáraként fogják emlegetni, nem véletlenül. Ez a motor volt a németek nagy dobása, amelyre nagyon sokáig készültek, és végül akkorát ütöttek vele a japánok, illetve olaszok uralta sportmotorpiacon, hogy máig kong a konkurensek feje. Superbike Világbajnokságot ugyan nem tudott nyerni a BMW, nyert viszont rengeteg vásárlót, ezért lelkesen álltak a munkához, hogy 2012-re alaposan megújítsák az ezres szupersport motort.

A sokszor szidott aszimmetrikus orr nem tűnt el, kár is lett volna érte, hisz zseniális húzás a kerek és ovális első lámpa kombinációja. A fejlesztések inkább az elektronika terén szembetűnőek. A csúcs-BMW következő generációja sokkal pontosabb gázreakciókat kínál, mint elődje. Az eddigi kettőről háromra növelték a négy üzemmódhoz kapcsolódó teljesítménygörbék számát.

A fentiek igényelnek egy kis magyarázatot, ezért leírjuk, hogy az S1000RR-en a felsorolt üzemmódok váltogatásakor nem csak a motor részteljesítménye, de a kipörgés- és blokkolásgátló beavatkozási tulajdonságai is megváltoznak, vagyis például a csúcstapadást biztosító slick gumis módban később avatkozik be a biztonsági elektronika, mint az esős motorozáshoz kínált beállítás esetén, ahol a teljesítményt 163 lóerőre növelték.

Az elektronikai változtatások mellett módosították a gázmarkolat mechanikáját is, így mostantól kisebb az ellenállása és rövidebb utat jár be az alap-, illetve végállapot közt. A csúcsteljesítmény nem nőtt, de a nyomatékgörbe teltebb lett, illetve az idomok aerodinamikai tulajdonságainak tökéletesítésével és a nagy tempónál működő túlnyomásos levegőrendszer hatékonyságának növelésével javítottak a már korábban is kétszáz lóerő körüli fékpadi értékeket produkáló motor részfordulati teljesítményén.

A motorral és a teljesítményleadással kapcsolatos fejlesztések mellett alaposan átfésülték a BMW szupersport motorjának futóművét is. A jobb irányíthatóság érdekében a 2012-es modell futóműve még szélesebb tartományban állítható, módosítottak a geometrián és teljesen új kormánylengés-csillapítót szereltek a motorra, amely tíz fokozatban állítható.

Az alapos műszaki fejlesztés mellett frissítették az amúgy még messze nem elavult külsőt is, így az új S1000RR-t nem csak a jövő évi fényezésekről lehet majd felismerni, hanem a karcsúbb faridomról, az átfazonírozott oldalidomokról, és azokról a kis átlátszó feltétekről, amelyeket a légbeömlő nyílások mellett helyeztek el.

« Összes hír

Hozzászólások

Új hozzászólás írása

Kérjük jelentkezzen be, vagy ha nem rendelkezik hozzáféréssel regisztrálja magát!

Bejelentkezés / Regisztráció

Facebook - Like now!

Akciófigyelő

Add meg az e-mail címed, hogy mindig értesülhess a legjobb ajánlatainkról, akcióinkról!
E-mail cím:

Utoljára feltöltött motorok

Honda
NC 750 X ABS! 3doboz!

2 899 999 Ft

Honda
CTX 700 ND ABS DCT 2 doboz! A2 kat. Vezethető!

2 499 999 Ft

Suzuki
AN 400 BURGMAN 1 Doboz!

799 999 Ft

A nap képei

A Motorcenter

A nap videói

Motocross

Hayabusa

Gyorsulás rendőrnek beintéssel

Friss fórum hozzászólások